29.7.23

Alati tolvana (doom reggae)

Mashup: Paradise Lost – Forever Failure x Lapinlahden Linnut – Vihtaasi on kustu

Olen ollut tyhmä koko elämäni.
Olen pilannut hampaani ja juonut rahani.
Olen lainannut tutuilta ja tuhonnut
kaikki perhesuhteeni.

Miksi en hakenut opiskelupaikkaa?
Miksi en ottanut työtarjousta vastaan?

Olen ollut hölmö koko elämäni.
Olen näpistänyt kaupasta ja kavereiltani.
Olen vetänyt huumeita ja kaahannut
päin punaisia valoja.

Miksi en säästänyt omaan asuntoon?
Miksi sijoitin vain tupakkaan ja lottoon?

Olisiko tullut aika laittaa korkki kiinni?
Olisiko tullut aika soittaa hoitokotiin?
Olisiko tullut aika maksaa velat korkoineen?
Olisiko tullut aika heittää mutka järveen?

Olen ollut ilkeä ja naapurin saunan
olen polttanut syystä että huvikseni
ja nostanut käteni kun naapuri
huutaa että kuka piru tämän teki?

Miksi en kerännyt todistusaineistoa rikospaikalta?
Miksi en siivonnut kämppääni ja selainhistoriaa?

Olen ajanut kortitta ja väärentänyt rahaa.
Olen töhrinyt seinät ja vakoillut salaa.
Olen hurahtanut uskoon ja kurkkinut
maailmaa kaltereiden takaa.

Miksi en osannut hillitä päähänpistojani?
Miksi tatuoin hakaristin silmieni väliin?
Miksi aina suutuin avuliaista neuvoista?
Miksi aina ihannoin muita tolvanoita?

Olisiko tullut aika irtautua jengistä?
Olisiko tullut aika sanoa että sori?
Olisiko tullut aika puhua terapeutille?
Olisiko tullut aika ymmärtää mitä sori tarkoittaa?

Olisiko käynyt niin että kasvatus epäonnistui?
Olisiko käynyt niin että olit juosten kustu?
Olisiko käynyt niin että otsalohkosi vaurioitui?
Olisiko käynyt niin että luulit olevasi fiksu?

Missä on ne muumit jotka puuttuu laaksosta?

Olisiko käynyt niin, että olit passiivinen matkustaja omassa elämässäsi?
Olisiko käynyt niin, että perintösi on jäädä varoittavaksi esimerkiksi?

Olisiko tullut aika hoksata tämä aiemmin?
Olisiko tullut aika miettiä ensin?
Olisiko käynyt niin että nyt on jo myöhäistä?
Olisi käynyt niin että ehdit jo hypätä?

Olisiko käynyt niin että kaikki virheet on
mahdollista korjata paitsi tämä viimeinen?

Olisiko käynyt niin? 



(Ylimääräiset rivit) 

Niin niin ja niin niin 
juostaan helevettiin.
Jaa jaa ja jaa jaa
nuijaa vituttaa.

Oishan se kiva jos mulla
myös vähän järkeä ois,
mut aina tyhmä täytyy mun olla
kunpa uudelleensyntyä vois.

Ei kommentteja: